Sammen om Nittedal

Vårt mål om en grønn, fremtidsrettet og rettferdig bygg

Vi får til mer sammen enn hver for oss. Fellesskapet skal ta ansvaret for å bygge det gode liv for innbyggerne i Nittedal. Arbeiderpartiet vil videreutvikle Nittedal slik at det fortsatt er et godt og trygt sted å bo for alle. Vi har store ambisjoner for kommunen vår.

I perioden 2011-2023 har det vært store investeringer i Nittedal. Med Nittedal Arbeiderparti i front har vi fått nye skoler, svømmehaller og idrettshaller, samt nytt kulturhus og kirke. Vi er stolte av det vi har fått til. Investeringene har vært helt nødvendige, og har gjort Nittedal til en enda bedre kommune å bo i.

Alle må jobbe sammen for at Nittedal fortsatt skal være en trygg og god kommune. Samarbeid med frivilligheten er nøkkelen til det gode liv for alle. Samarbeid med næringslivet likeså. Vi ønsker et Nittedal der vi kan bo, arbeide, ha en aktiv fritid og finne gode møteplasser. En videreutvikling av sentrum vil være viktig for å realisere dette.

Nittedal Arbeiderparti skal i opposisjon fortsette å være et ansvarlig styringsparti som vil utvikle Nittedal i en trygg retning. Vi skal være konstruktive når vi kan, og kritiske når vi må. Alle i Nittedal skal leve gode liv og oppleve seg inkludert i lokalsamfunnet. Alle har noe å bidra med, og vi må sikre at alle får brukt sine ressurser i samfunnet og i arbeidslivet.

Selv om vi nå er i opposisjon, skal vi fortsette å jobbe for å få gjennomslag til Arbeiderparti-politikk i bygda. Under valgkampen i kommune- og fylkestingsvalget 2023 gikk vi til valg på blant annet disse punktene:

• Bevare den grønne bygda ved å ivareta naturen og ta hensyn til klima og miljø.
  • Et ansvarlig styringsparti som vil utvikle Nittedal i trygg retning.
  • Legge til rette for næringsetablering og et godt samarbeid med næringslivet.
  • Samarbeide godt med frivilligheten gjennom trygge og forutsigbare rammer og avtaler for idrett og kultur.
  • Prioritere ressurser til nok lærere og læremidler i skolen.
  • Inkluderende fritidaktiviteter og forebyggende arbeid for barn og unge.
  • Styrke hjemmetjenestene og etablere flere gode aktivitetstilbud for eldre slik at flere kan bo lenger hjemme.
  • Tilstrekkelig kapasitet i våre sykehjem og flere ulike boformer for eldre og andre med omsorgsbehov.
  • Gode arbeidsplasser for kommunens egne ansatte.
  • Trygg trafikk og samferdsel som reduserer bilbruk i og gjennom bygda.
  • Et levende lokalsamfunn med utbygging av et bærekraftig sentrum, inkluderende nærmiljø og sosial boligpolitikk.

Les hele programmet for 2023-2027

Nittedal Arbeiderparti program 2023-2027