Våre politikere

Kommunestyret 2023-2027

• Hanne er født i 1967 og bor på Rotnes. Hun er gruppeleder for kommunestyregruppa til Arbeiderparti og sitter i formannskapet i perioden 2023-2027. Hun har vært medlem av kommunestyret siden 2015, og har vært midlertidig varaordfører i to perioder; februar til juli 2022 og fra desember 2022 og til oktober 2023. Hun er særlig opptatt av barn og unges oppvekstvilkår, enten det er skole, barnehage eller fritid. Et godt barnevern, inkluderende fritidstilbud og trygge skoleveier er noen av sakene hun brenner for. Videre er hun opptatt av at Nittedal kommune skal være en attraktiv arbeidsgiver som tar vare på og utvikler de ansatte, og evner å rekruttere den beste kompetansen til våre tjenester.

• Alexander er født i 2003 og bor på Rotnes. Han sitter i kommunestyret og formannskapet i perioden 2023-2027. Alexander er opptatt av å bevare marka gjennom bærekraftig natur- og skogforvaltning, god kvalitet i de offentlige tjenestene og sentrumsutvikling. I tillegg brenner han for at unge, uavhengig bakgrunn, skal få gode fritidstilbud ved at kommunen satser på lavterskel tilbud, forebyggende arbeid og uorganisert aktivitet for barn og unge.

• Milla er fra oktober 2023 politisk rådgiver for utenriksminister Espen Barth Eide. Hun er innvalgt i kommunestyret for perioden 2023-2027. Milla er i permisjon fra sitt politisk verv i Nittedal.

• Iren Beisvåg

• Ann-Karin er fød i 1966 og bor i Hakadal. Hun sitter i kommunestyret og hovedutvalget for plan og miljø for perioden 2023-2027. Hun brenner for å skape gode liv for mennesker med nedsatt funksjonsevne. Hun vil bidra til gode omsorgstilbud og tjenester for folk i ulike livsfaser og med ulike utfordringer. En annen av hennes hjertesaker er at Nittedal kommune skal være en god og inkluderende arbeidsgiver, som sørger for at de ansatte har gode arbeidsvilkår. Til daglig jobber Ann Karin i Norges Handicapforbund. Når hun har fri står familie og venner i fokus.

• Siavash er født i 1982 og bor på Rotnes. Han sitter i kommunestyret og hovedutvalget for oppvekst og velferd for perioden 2023-2027. Siavash er utdannet barnehagelærer og jobber som pedagogisk leder. Han er spesielt opptatt av økt fokus på tidlig innsats i barnehager og skoler. Han er også opptatt av et tett samarbeid med det lokale næringslivet.

Styret

• Iren er født i 1970 og bor på Hagan. Iren sitter i kommunestyret og hovedutvalget for plan og miljø for perioden 2023-2027. Iren er opptatt av at vi skal ha en grønn og ren bygd hvor friområdene og marka skal være tilgjengelig for alle. Det er viktig at frivillige organisasjoner har gode vilkår, slik at vi som samfunn kan gi et bredt tilbud til alle, uansett hvem vi er, hvor gamle vi er og hvilke interesser vi har. Nittedal skal være et godt sted for alle. Iren trives aller best ute i marka gjerne med egen og andres hunder.

• Tina Kucina

• Knut Arne Moen

• Arvid Ruus

Arvid er 82 år og bor på Rotnes. Han er opptatt av å bevare Nittedals grønne profil, slik at kommunen vår blir et enda bedre sted å bo for alle. Han vil at syke og eldre skal ha et godt og forsvarlig behandlingstilbud i det offentliges regi, og ikke utsettes for privatisering. Videre mener han at et omfattende kulturliv og gode idrettslag er viktig for barns oppvekst