Godt valg!

Ordfører Hilde Nysten Thorkildsen skriver ønsker alle et godt valg!

Hilde Nysten Thorkildsen

Ordfører i Nittedal, Hilde Nysten Thorkildsen

Valget på mandag er et retningsvalg. Hvor vil vi med Norge, hvordan skal vi ha det sammen og hvordan skal vi sammen sikre at alle kan leve gode liv. Et samfunn med små forskjeller, der alle får de samme mulighetene til å lykkes. Et samfunn der alle barn får muligheten til å vokse opp i et trygt miljø, med gode barnehager og skoler og med en aktiv fritid. Et samfunn med et inkluderende arbeidsliv hvor det er plass til alle og hvor faste, hele stillinger er en selvfølge. Et samfunn der det å bli gammel gir både muligheter og trygghet.

Rikspolitikk handler om hvor vi skal gå som nasjon, men også om de muligheten vi har her i Nittedal for å sikre gode tjenester til våre innbyggere. En styrket kommuneøkonomi vil gi oss bedre muligheter til å lykkes – i fellesskap. Denne valgkampen har handlet mye om ”norske verdier” – for meg er norske verdier fellesskap, dugnad, samarbeid og viljen til å skape noe sammen. Viljen til å dele for at alle skal få. Verdiene våre er ikke polarisering, frykt og økte forskjeller. Våre verdier handler om å forvalte fellesskapets ressurser på vegne av alle, og på vegne av dem som kommer etter oss. Ta vare på det den forrige generasjonen bygget opp for å gi oss i arv. Naturressursene våre tilhører oss, jernbanen er vår, kulturbyggene er våre og det er vår jobb å ta vare på alt dette. Det vil Arbeiderpartiet. Vi vil gi arbeidsfolk rett til faste stillinger ved å endre arbeidsmiljøloven, vi vil ha flere lærere i skolen, styrke fellesskolen, ha flere varme hender i omsorgssektoren, satse mer på kultur og idrett, stanse privatiseringen av jernbanen og slå ring om velferdsordningene våre. Det skylder vi våre barn og barnebarn, og det skylder vi hverandre.

En stemme til Arbeiderpartiet er en stemme til et sterkere fellesskap. Rett og slett fordi vi mener at vi er aller best når vi løser oppgavene sammen.

Godt valg!