Gruppeleder

Hanne Børrestuen

Hanne er født i 1967 og bor på Rotnes. Hun er gruppeleder for kommunestyregruppa til Arbeiderparti og sitter i formannskapet i perioden 2023-2027. Hun har vært medlem av kommunestyret siden 2015, og har vært midlertidig varaordfører i to perioder; februar til juli 2022 og fra desember 2022 og til oktober 2023. Hun er særlig opptatt av barn og unges oppvekstvilkår, enten det er skole, barnehage eller fritid. Et godt barnevern, inkluderende fritidstilbud og trygge skoleveier er noen av sakene hun brenner for. Videre er hun opptatt av at Nittedal kommune skal være en attraktiv arbeidsgiver som tar vare på og utvikler de ansatte, og evner å rekruttere den beste kompetansen til våre tjenester.

Hanne Børrestuen

Hanne (56) tilbrakte sine første år på Likollen i Søndre, men vokste opp i Glittreveien i Hakadal. Hun gikk sine skoleår på Kirkeby skole, Nittedal ungdomsskole og Bjertnes Videregående. Deretter flyttet hun til Oslo hvor hun utdannet hun seg som sosiolog, før hun flyttet tilbake til Nittedal i 2006.

I dag bor hun i Nyveien på Rotnes sammen med mannen Jarle. Sammen har de tre voksne barn som har flyttet ut, og 3 tenåringer som fortsatt bor hjemme. Minstemann er de fosterforeldre til.  I tillegg har de Oscar, en flat coated retriever. Hanne liker å gå turer både i Nittedal og på hytta på Lenningen. Slapper av med engelske krim-serier, er glad i gode dokumentarer og lar seg også hekte på reality-serier. Elsker Paris og gjerne en gresk øy om hun får muligheten.

Følg Hanne på Facebook!

Hanne har alltid vært samfunnsengasjert, og opptatt av rettferdighet og solidaritet. Hun fikk sin politiske oppvåkning etter terrorangrepet 22.juli 2011, og meldte seg inn i Nittedal Arbeiderparti. I perioden 2011 til 2015 var hun leder av rådet for mennesker med nedsatt funksjonsevne, før hun for første gang kom inn i kommunestyret i 2015-2019. I denne perioden satt hun også som nestleder i hovedutvalg for oppvekst og utdanning. I 2019 kom hun inn i formannskapet, og ble valgt til gruppeleder for Arbeiderpartiets gruppe. Siden den gang har hun vært midlertidig varaordfører i to perioder; februar til juli 2022 og fra desember 2022 og til dd.

Jeg vil bli din ordfører!

"Arbeiderpartiet mener at vi best utvikler små og store samfunn i fellesskap. Hvor løsninger som er bra for alle også er det beste for den enkelte. Hvor ingen er fri før alle er fri.

Sterke fellesskap bidrar til små forskjeller mellom folk, trygge oppvekstvilkår for barna våre og trygge rammer rundt en god alderdom. Vi må løse store og små oppgaver i fellesskap – Sammen skal vi trygge, bevare og utvikle Nittedal.

– Hanne Børrestuen, ordførerkandidat

Jeg er stolt av å stille til valg for Nittedal Arbeiderparti. Jeg er stolt av laget vårt. Engasjerte folk med kloke hoder og varme hjerter for Nittedal. Som brenner for bygda vår, og hvordan den skal utvikle seg i årene framover.

Jeg er stolt av politikken vår, som vi har utvikla i dialog med de den berører. Frivilligheten, næringslivet, de ansattes organisasjoner og ungdommen vår er noen av de som har gitt innspill til hva vi bør prioritere i neste periode. Jeg er trygg på at vi sammen har funnet de gode løsningene.

Nittedal Arbeiderparti lover å styre Nittedal videre i en trygg og bærekraftig retning, slik at vi bygger et samfunn for oss som bor her nå, og for dem som kommer etter oss".

Hanne hjemme
Hanne liten